perjantai 21. joulukuuta 2007

loma loma

Huh huh olipa hommaa pakata kamat. Olen elämäni aikana muuttanut noin tsiljoona kertaa ja aina se on yhtä ressaavaa. Afrikassa asuin käytännössä laukusta käsin sillä olin kolme viikkoa sisäoppilaitoksessa satojen kilometrien päässä kotoa ja sen jälkeen kotona viikon lomilla. Lauantaitkin käytiin silloin koulua. Turhaahan niitä kamoja oli kaappiin laittaa kun lähtö oli taas kohta edessä. Silti siihen ei koskaan totu. Oppii sietämään ehkä. Säippä kehaisin pakkaavansa puolessa tunnissa. ok. Ehkä kaveri tyytyy siihen että on optifuel purkki ja pari paria karhun lenkkareita matkalaukussa. Keniassa sillä on jo oma vaatekaappi, missä mm. kuuluisat reikähousut odottavat. Millä ihmeellä sä olet saanut ne niin reikäisiksi? Polttamalla?


Eilen mittautun aamusta vereni hb oli 142 ja valkosolujen määrä 5.9, kun viitearvo on 3.4-8.2. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta normaalia mulle. Katotaan kun palailen miltä silloin näyttää. Viimeksi sormenpäästä mitattuna hb nousi järkyttävät kaksikymmentä pykälää. Epäilen testiä. Illalla hallilla oli perus nopeustreeni ja pystyin juoksemaan, vaikka pyöräilyssä satuttamaani lonkkaa vielä jomotti. Nopein kuuskymppinen oli silti vain 8.2. Tänään aamulla kymppi ja illalla 19km 4.50 vauhdilla Kallen kanssa.


Päivän kuva hakunilan kentältä 2005. Miika, Martin Mathani ja Charles Kamathi. Taidetaan juosta samalla kentällä kalevan kisoissa 2009. MM-kisojen aikaan vedin vain lenkkiä ja vaihtileikittelyä pari viikkoa. Jalat oli aivan tukossa, mutta parin päivän palauttelun jälkeen juoksin Lahden eliiteissä ennätykseni. Stimmunki oli hyvä, mutta silti Fransis tuuppas lopussa ohi maraton painaen reisissä ja pääsi maaotteluun. Ei sen puoleen että mua sinne oltais valittu..

Kauhee Kohina täällä mun blogissa. Parisataa kävijää on käynyt katsomassa onko se Takala saanut mitään naputeltua. Aika hektistä oli eilen ja en kerennyt kirjoittaa. Illalla oli vielä kunnon eväät Fransmannissa, minne JKU:n kerma oli kokoontunut viettämään kauden päättäjäisiä. Viereisessä kuvassa Tansanian John Yuda, jonka tuulitakilla mä reenaan ja Ugandan Boniface Kiprop. Jotenkin tuntuu että en mä niin kauheen laiha taidakaan olla! En ole kuullut pojista sen jälkeen. Mielenkiintoinen kesä.


2 kommenttia:

  1. mun ensimmäiset reikähousut mun mutsi heitti roskiin vuosia sit. sit mun chicksi takavarikoi mun reikäfarkut ja mun säippä lippiksen. saa nähdä onko kemboi säilyttänyt mun vaatteet..

    kyllä yadan ja bonifacen näkee joistain tuloksista aina.. muistuu mieleen että boniface oli mun kämppis 2005 jossain italian maastokisassa. tulin huoneeseen ja luulin että olin yksin. Boniface oli päiväunilla peiton alla.. näytti ettei siellä ketään ollut, ehkä ylimääräinen lakana.. olise laiha!!!

    VastaaPoista
  2. no niin. lähden pääkaupinki seudulle aamulla joten pakkasin jo nyt.. vähän epäilit mun pakkausta puolessa tunnissa puhelimessa, joten otin aikaaa.. olit oikeassa, en pystyny pakkaan 30minuutissa!! Meni aikaa 11minuuttia!

    VastaaPoista