keskiviikko 18. marraskuuta 2009

H-hetki lähenee. On se kumma, että vaikka olen about miljoona kertaa lähtenyt ja pakannut laukkuni tulee mahanpohjaan se sama jännä tunne laukkua pakatessa. Käytännössä olen elänyt kahdeksan vuotta matkalaukusta, sillä Tansaniassa kävin koulua kolme viikkoa ja olin viikon lomalla kotona 260km päässä. Jo melkein valmiiksi pakattu laukku siis odotti sängyn alla reissuun lähtöä. Välillä pääsin kotiin huilimaan ja välillä pääsi kouluun kavereiden luo. Ainut pysyvä asia oli muutos.

Onneksi toi Finnairin lakko loppui ja pienen säätämisen jälkeen palasimme jälleen Finnairin lentoasiakkaiksi ja lyhensimme mennen tullen lennosta ajallisesti useita tunteja. Nyt sitten voisinkin tehdä töitä Jyväskylässä jo keskiviikkona kun hetkeä aikaisemmin olin ehtinyt ne keikat perua.

Illalla yritin varailla lentoja Etiopian keikkaakin varten, mutta kone ei suostunut tekemään kauppoja. Asia jäänee hoidettavaksi Jari Lahden hartioille. Hinnat kun alkavat nousta mitä myöhemmin lentoja ostaa. Nyt niitä saisi asevelihintaan 700e. Siinä iltasella alkoi väsyttämäänn siihen malliin, että päätin pitää ihan lepopäivän. Aamulla kello seitsemän olin juossut kasin ja käynyt hierojalla puolen päivän aikoihin. Illan koomailu enteili pientä väsymystä ja kokemuksesta olen huomannut, että kannattaa lähteä reissuun hiukan palautuneena muuten kymmenen tunnin istuminen voi tuntua aika raskaalta. Seuraavaa päivitystä saa varmaan odotella jonkin aikaa, mutta yritän päästä koneen ääreen Nipponista. Ainakin Helsingin MM
-kisojen aikaan Suomi-Japani rinnakkaiselo onnistui. Nyt on SUL:kin julkaissut virallisesti joukkueen ja starttilistat löytyvät tuolta.

2 kommenttia:

  1. Miksi et juossut 260klisan koulumatkaa. Käsittääkseni Tnsaniassa tuo olisi ollut ihan perussettiä. Nehän ei puhu palturia nuo etelänmiehet ikinä, eihä?

    bauahaha

    VastaaPoista
  2. Hyvää reissua Miikalle! Ja runtua kisaan!! t:Jaska

    VastaaPoista