sunnuntai 9. elokuuta 2009

Muutaman päivän blogipäivitys on ohi. Teki ihan hyvää päästä eroon netistä pariksi päivää ja nauttia Suomalaisesta kesästä. Perjantaina suuntasin kotio Parkanoon huilailemaan ja valmistautumaan Vammalan kolmoselle. Kisa oli huolellisesta valmistautumisesta lähes katastrofi. Jaloissa oli jo viikolla sellainen tunne, että lauantaina saattaisi hyvin kulkea. Hyvin olisi ehkä kulkenutkin ja hyvä aikakin tullut, jos en olisi joutunut toimimaan vetojuhtana muistikuvieni mukaan ensimmäiset 1400m. Korir ja Jokinen karkasivat heti alussa ja mä jäin jojottamaan kärjen ja takaporukan taakse. Siellä lähdettiin liikkeelle erittäin varovaisesti ja kova kuntoinen Puttonen ohitti minut vasta kyseisen 1400m kohdalla. Kärkipaikkaa kyllä tarjosin kahteenkin kertaan alkumatkasta. Mies lähti ohitettuaan mut sen verran terävästi liikkeelle, että mulla ei ollut mahkuja nauttia vetoavusta ja juoksin jälleen yksin. Juhan aika 8.37 ja mun 8.44. Olis kaivattu Tynin tasaista kyytiä ja hyvää vuorovetoa, missä siis vedetään kierros per nuppi ja pyritään tasaiseen vauhdinjakoon ja hyvään aikaan. Ei niin ei ja siinä oli mun kesän 2009 paras kolmonen.

Ehkä parasta antia Vammalan reissussa oli entisen seurakaverin Risto Mäkisen tapaaminen. Tarinaa riitti niin alku kuin loppuverryttelyn aikana ja juttua jatkettiin vielä grillillä kisan jälkeen herkullisten hampurilaisten äärellä. Riston kanssa on väännetty Parkanon pururatajuoksuissa jo joskus -96 ja reenejä on vedetty niin Parkanossa kuin Tampereellakin. Hyvä kunto tulee ja menee, mutta ystävyys säilyy.

Päivän lenkki tänään oli jo maratonia silmällä pitäin kaksi tuntia kevyttä. Juoksin sen ehkä Suomen hienoimmalla metsätiellä kotiovelta Poikkeusjärventielle, seurakunnan leirikeskuksen ohitse junanrataa loppumatkasta seuraillen. Askel oli kevyt niin kuin kesällä kuuluukin olla. Iltapäivällä palautusohjelmaan kuului käynti automuseolla. Ehkä se reissu jää mieleen tästä kesästä.

5 kommenttia:

  1. Muistaakseni juoksin ensimmäiset 1000m Tommin perässä, joka oli susta noin 20m jälessä. Sun alku vauhti oli alussa vain aivan liian kovaa meille kuten paskan loppuajan perusteella myös sulle! Juoksin sun takana ehkä sen 1000m, mikä johtui siitä, että satuit pujotteleen siinä edessä, enkä heti päässyt ohi.. Me taas kavereiden kanssa vedetään yleensä tonni per pää. Ihmettelenkin miks ei viimeisen tonnin veto sit kelvannu sulle?! Kostautuko liian kova alkuvauhti? Tuu ens kerralla sopimaan ennen kisaa kuinka vedetään, niin ei tarvii tääl itkee! Mut enhän mä sulle silti mitään vedä.. :) Ja hyvä aikahan toi sun tämän hetken kunnolle oli, onnittelut! ps. kalenterista löytyy myös tukku noita hippokisoja. Siellä kaikki saa mitalin ja vielä lakupatukankin! Niin ja nimimerkki vielä, ettei tarvii itkee vielä anonyymiudestakin. T.Juha

    VastaaPoista
  2. Joo ja minä olin pussissa koko juoksun ajan. Ja se oli teidän molempien syy.
    Lasken tämän noin 35 sekkaa ja sen lisäksi joku oli myös sopinut että vetovuoro on joten loppujen lopuksi olin ehkä kärkipäässä. Mutta tuli mitalia ei tullut.
    Joten, miettikääpä ens kerralla.

    T. Markku-Ville

    VastaaPoista
  3. Musta eka tonni mulla oli jotain 2.53, kun kahden tonnin väliaika oli 5.51, siinä kun vauhti alkoi hiipua. Vika tonni oli mulla jotain 2.53. Yleensä sisärataa päästetään kaveri ohi jos toivotaan vetoapua. Koitetaan nyt molemmat sopia kuitenkin vielä torstaina radalle. Mulla tavoitevauhti on 72 kierrokset.

    VastaaPoista
  4. Mikäs vika hippokisoissa on?

    http://www.maileritalli.net/1249972770

    VastaaPoista
  5. Toi viimeinen oli hyvä, muutenkin henkilökohtaisuuksiin meneminen on mielestäni ala-arvoista. Hyvä kuitenkin Juha, kun haukut mun paskaa kuntoa etkä itse juoksijaa!

    VastaaPoista